söndag 6 maj 2012

Story of my Electronics

För ett tag sedan såg jag det här klippet. Jag kände mig väldigt träffad redan några sekunder in i filmen när ett knippe laddare tas upp i bilden.

I förra veckan satte kommunen upp en återvinningsstation för småel vid tunnelbanan. Perfekt! Jag samlade snabbt och enkelt ihop en kasse (!) med gamla elkablar, laddare och annan skit där hemma.


Så bar det av till återvinningsstationen. Väl där tittade jag in för att se om andra Sundbybergsbor hade börjat återvinna. Det hade man... Jag tänker inte ge en utveckling av det. *rodnar*
Huruvida dessa elprylar återvinns effektivt vet jag inte (med tanke på informationsvideon). Jag förhåller mig optimistiskt tills motsatsen är bevisad.

Jag kunde ha slängt ännu mer sk småel, men jag och David kände oss inte redo att slänga våra gamla mobiler. Det är ju så nostalgiskt och komiskt med dessa prylar att man vill ha dom kvar, åtminstone ett litet tag till... Kanske behåller jag dom tills jag nästa gång får en rak höger i ansiktet av en informationsvideo... Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar