lördag 5 maj 2012

Skydda det som ska skydda

Idag kikar solen fram och jag är på väg till en vårmarknad i Jakobsberg. Bäst av alla assessorer i ett sånt sammanhang är solglasögonen. Hur många par solglasögon brukar du förbruka på en säsong? Själv snittar jag uppskattningsvis på två par. Mina solglasögon brukar vanligtvis blir repiga och skeva i handväskan, men det händer att vissa möter en mer dramatisk död genom att slås hårt mot asfalten. 

Mina otroligt exklusiva och tjusiga solglasögon har jag köpt på en bensinmack på väg till Finland, men det ännu snyggare glasögonfodralet har jag köpt på second hand butiken Hjulet i Vårgårda. Sedan jag införskaffade det har jag inte haft sönder några solglasögon.

Portmånäöppning och grönt skinn...
...med röd sammet inuti! Gillar't!

Det finns ofta många glasögonfodral att välja på i second hand butikerna så hitta ett skydd du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar