lördag 19 maj 2012

Återanvändningsmästaren

Vad är detta? Ska Emma försöka sig på zpagettigarn nu? Nej, jag är fortfarande sur sedan mitt förra pyssel, det ni ser på bild är något annat det! Det här är en av alla gömmor hos min mormor. Just den här skatten består av nystade gamla nylonstrumpor.

Min mormor är en mästare på återanvändning. Kvinnan kan göra allt! Ytterst få spelar i hennes division. Ett exempel på kreativ återanvändning är dom här tofflorna:

Just det, virkade av uttjänta nylonstrumpor!

Svala på sommaren, varma på vintern, perfekt passform, unika (ja, inte ens höger- och vänsterfoten är likadana som ni ser) och sjukt mycket retro om man frågar mig.

Å andra sidan vet jag faktiskt en till mormor som hade grymma ta-vara-på-allt-skills. Joss, när ska du berätta om din vintermössa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar