onsdag 23 mars 2011

Sökmotor för seriösa

Jag köpte en tiding på Pressbyrån idag och första annonsen frågade mig om jag söker efter information på nätet. Mmm tänkte jag och läste vidare: "Använd Growyn istället för Google, Yahoo eller Bing, så stöttar du samtidigt miljöprojekt runt om i världen". Nu blev jag intresserad på riktigt och längre ner i annonsen stod det att det inte skulle kosta mig en krona.
Eftersom jag är ny i rollen som samhällsupplysare (ja, jag tar bloggen på väldigt stort allvar och saknar självinsikt) läste jag igenom annonsen ännu en gång för att hitta haken, men fann ingen sådan. Väl hemma framför datorn fick jag reda på att Growyn ger vinsten till Naturskyddsföreningen och Barnens regnskog. Det låter ju bra! tänkte jag och köpte konceptet och har nu Growyn som startsida och enda sökmotor.

Bättre research än så krävde tydligen inte min plikt som samhällsupplysare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar