onsdag 27 juni 2012

Tips och trix





Två kompisar till mig, Christine och Madeleine, har som projekt att brodera mera. Superkul tänkte jag och bjöd in mig själv till deras projekt. De tipsade om att köpa dukar som redan är broderade, och så kan man pimpa dem med text så blir det en fin bonad att hänga på väggen.

Med ramarna färdiga fyllde jag tomrummet med hjälp av lite broderigarn. Mina gamla syslöjdslärare skulle säkert vrida sig av smärta inombords när de såg mina stygn, men jag gjorde så gott jag kunde. Jag gjorde lite hitte-på-stygn och något jag minns som kaststygn (!). Något som känns igen? Ja, ni ser. Jag är mer kreativ i huvudet och viljan än i händerna. Men det blev rätt bra till slut ändå. De ska ju betraktas på avstånd ...

Sådana här dukar att använda som bas finns lite överallt billigt på loppisar. Dessutom är det ett bra presenttips. Brodera något citat som mottagaren gillar så är du rätt ute. Personligt och bra!

Tack Madeleine och Christine för en bra ide. Tyvärr har de inga bloggar, annars skulle jag länka till dem hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar