lördag 2 juni 2012

Om sanningen ska fram

Jag tror vi bor i ett av världens mest organiserade land. Vi kräver utbildning för att få handleda i övningskörning, man får inte ha en liten gårdbutik utan att ha en handikapsanpassad parkering intill, en gurka får inte vara hur böjd som helst för att heta gurka (vi kan ju skylla på EU i det läget, men jag är säker på att vi innerst inne gillar det).

Även om jag tycker att Sverige är löjligt välorganiserat så är jag beredd att motsäga mig själv, det finns nämligen två saker jag önskar att det fanns regler för.
          - Vad är tillåtet att kalla "grönt" och "färskt" egentligen?
Är en produkt "grön" för att förpackningen går att återvinna? Eller för att 10% av innehållet är ekologiskt odlat? Är de nerfrysta räkorna som fraktats runt halva jordklotet "färska", eller den marinerade köttbiten i mataffären vars halva innehåll består av konserveringsmedel?

Jag bara undrar alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar