lördag 30 juni 2012

Kosta vad det kosta vill

Min fina vän lämnar stan och jag kommer inte se henne på ett halvår. Dumt tycker jag. Kul med äventyr tycker hon. Eftersom hon likt mig tycker om saker med själ så gick jag några meter hemifrån till Stadsmissionens butik för att hitta en jag-kommer-sakna-dig-present. Jag fann snabbt den gamla tobaksasken och ett halssmycke från Pilgrim några sekunder senare. Jag fyllde asken med dekorativt trätrassel, la i smycket och knöt en bit spets runtom.

Hon blev glad! Hon hade till och med en liknande tobaksburk sedan tidigare och hon hittade genast en funktion för den nya. Sedan var jag bara tvungen att nämna att presenten höll på att kosta mig livet! Sant, om än något överdrivet. När jag stod i kassan för att betala presenten kom nämligen två brandbilar med syrener påslagna och började hissa korgen mot huset. Det brann högre upp i butikshuset!

En man räddades från balkongen. Min uppfattning är att allt trots allt slutade väl utan några personskador. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar