fredag 15 juni 2012

Bra underlag



Jag har länge använt en foundation från Body shop som jag har varit nöjd med men för ett tag sedan bläddrade jag i en katalog från Oriflame. Där, av alla ställen, kom jag att se en foundation som är Rättvisemärkt. Jag tänkte att jag nog borde testa den även om jag inte vågat ta ut något i förskott. Man vet ju aldrig. Säkert ett försäljningsknep. Men så vet jag att Rättvisemärkt har noggranna riktlinjer, så grundlurad lär jag väl inte bli. Visserligen är inte hela produkten Rättvisemärkt, utan ingredienser i den. Och sedan ytterligare några ingredienser som är ekologiska. 

Ja vi får se. Jag är i alla fall nöjd med den än så länge. Den är halvtransparent, luktar gott, verkar få min hud att må bra och ser naturlig ut på. Den har även några till märkningar, som inte är lika etablerade men som t.ex garanterar hög andel av ämnen med naturligt ursprung och återvinningsbar förpackning. Så jag går i min bubbla och hoppas att detta är en bra produkt. Tills vidare. För som sagt, detta är den första foundation jag ramlat på som har ett Rättvisemärke på sig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar