måndag 18 juni 2012

Kaffeförpackningar

Här kommer ett kul pyssel i sann återanvändningsanda!
På bilden ser ni min fina mamma Helene. Kassen har hon köpt av en bekant om jag minns rätt, en rejäl shoppingkasse gjord av kaffeförpackningar! Kassen håller nog en hel livstid skulle jag tro.

Sedan några månader tillbaka har projekt samla-kaffe-förpackningar pågått. Oftast blir det av samma modell som på bild, Classics, men jag hoppas att vi även kommer kunna göra en av Sackeus förpackning "Kyrkkaffe". Snyggast i klassen!


Hur exakt man tillverkar en sådan här vet jag och mor inte än eftersom vi inte kommit längre än till insamlingsstadiet, men det ska fungerar bra med zickzack-söm på en vanlig symaskin (sy sakta för att vara snäll mot maskinen, det är ganska tungt att sy i plast). Till modellen på bild går det åt 12 st förpackningar (kassen är klädd även på insidan). För att få en snygg överkant används ett rejält bomullsband och till handtag används... öh... handtagsband?


PS. Ett måste är att kaffet är rättvisemärkt, så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar