fredag 6 april 2012

Slit och släng?

Under hösten tog jag ett uppehåll från shopping av nyproducerat. Undantaget var hygienprodukter, underkläder och givetvis mat. Det var ganska svårt, men jag tyckte nog mest att det kändes befriande. Ville jag köpa något gick jag till affärer som sålde det andra tröttnat på. Som ett litet kretslopp. Sedan januari får jag återigen shoppa var jag vill, men jag har konstigt nog inte dragits till de vanliga affärerna ändå. Och har jag varit där har jag snarare blivit stressad av alla människor och all köphets, och det har slutat med att jag på min höjd kommit ut med ett par strumpbyxor. Jag känner mig märkligt befriad från den hets jag för ett år sedan var en del av, även om jag i många år handlat mycket på second hand. Otroligt skön känsla.

Jag kommer shoppa mycket mer i mina dagar. Men jag kommer fortsättningsvis lägga krutet på secondhandshopping. Sen gillar jag att det är lite mer karaktär i grejerna. Unika på något vis. Inte bara ytterligare en kjol som hänger på en galge bland andra. Men det är ju bara jag.

Prova gärna köpfria perioder du med. Det kan jag rekommendera, lite som en detox. Man behöver ju inte börja med en lång period. Börja med ett par veckor eller en månad. Gör det inte ogenomförbart, det vinner ingen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar