torsdag 12 april 2012

Ljusare tider för ljusstakar

Precis som Josefin så gillar jag nött och gammalt. Jag har dock aldrig varit ett big fan av shabby chic-stilen. Inte heller 'ljust och fräscht' faller mig i smaken vanligtvis, eftersom det tenderar till att gå överstyr och bli till utställningshallar utan utställningsobjekt snarare än udda, personliga hem. Men så har jag ändå inte riktigt kunnat hålla mig ifrån den här typen av inredning, om än bara i ett litet hörn av lägenheten.
Träljusstakarna har jag köpt på second hand för några tior. Jag målade dom vita och har sedan gnuggat dom med sandpapper för att få till en sliten yta. David blev helnöjd med resultatet. Det blev fint kan jag också tycka, men jag vill hellre måla om dom i knallgult. Vi får se vad som blir dessa ljusstakars öde, men soptippen blir det i vart fall inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar