lördag 15 september 2012

Ta det cool med print-knappen

Jag försöker att skriva ut så lite som möjligt från datorn. Det är så lätt att bara trycka på print-knappen och snabbt och lätt få ut det man behöver. Recept är en sådan grej jag ofta skrev ut förut, men numera kollar jag bara på skärmen/telefonen.

I veckan hade vi i skolan som uppgift att analysera en lång uppsats på närmare 50 sidor. Det slutade med att jag skrev ut åtta pappersark.

Först gallrade jag. Försättsblad, innehållsförteckning, referenslistor och bilagor m.m. behöver man knappast skriva ut. Sedan valde jag att ha flera sidor på ett ark. Där valde jag fyra på samma sida. Lite överdrivet kanske men texten var från början luftig och stor och jag har utmärkt syn så det funkade bra. Går ju bra att välja två per sida också. Sedan valde jag dubbelsidig utskrift. Så där! Då blir det helt plötsligt åtta sidor på ett ark, för er som behöver skriva ut.

Det blir både billigare, bättre för miljön och lättare att hantera i mappen. Men bäst är så klart att använda printknappen så lite som möjligt. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar