lördag 1 september 2012

Fyndhörnan

Första helgen i september varje år slår Lions upp dörrarna för loppmarknad i Vårgårda. Min favoritdel är fyndhörnan där man får erlägga 25 kr för en kasse och sedan gå in på ett område och fylla den med prylar. Lite som ett lotteri där man först betalar men inte säkert vet om man hittar något men än så länge har jag aldrig lämnat hörnan missnöjd.

I mina två kassar (alltså för 50 kr) fick jag med mig:

- en spargris i porslin
- fem tallrikar från Upsala-Ekeby
- tre muggar från Staffordshire (som jag dessutom samlar på)
- två tallrikaboxar att ha med när man tältar
- fem tapetrullar
- en söt kaffekopp
- en fin flaska
- en tillbringare
- tre plåtburkar
- en tandpetarhållare
- en fotoram
- två träljusstakar (som jag samlar på...)
- en borste med uppsamlare att sopa smulor med (i orginalförpackning)

Ja, det var nog allt. 27 prylar för 50 kr. Lite mindre än 2 kr/st. Det kan jag leva med så att säga. Såååå värt att vara där vid öppningsdags. Nästan årets höjdpunkt. Nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar