torsdag 7 april 2011

Sann shopping-glädje!

På lördag arrangerar Naturskyddsföreningen en klädbytardag på inte mindre än 46 ställen runt om i landet!

Själv håller jag just nu på att ladda inför helgens jippo (ja, i Stockholm är det sannerligen ett jippo med tillhörande konstutställningar, mingel mm). Ladda gör jag genom att sms-hota mina vänner att de måste följa med mig och rota i min garderob efter oanvända kläder (ingen svår uppgift) samt peppa mig själv till att våga gå fram till Sofia Hedström (SvD:s modebloggare) och säga ett litet "Du är bra!"

Enligt det pressmeddelande som gått ut för klädbytardagen så sparar vi 97% av den energi som går åt att producera nya kläder när vi istället köper second hand.

Kolla in ditt närmaste bytesställe här!

Tills söndag kommer jag drömma om att hitta någon eller varför inte några nya klänningar samtidigt som mina inlämnade plagg kommer få nytt liv hos en ny ägare. Men oavsett hur sällan jag använder min barbieklänning (köpt på STIL i Skövde), så byter jag aldrig bort den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar