söndag 4 november 2012

Dags igen

Nu i november tar jag tag i mitt konsumerande på allvar. Hösten förra året hade jag shoppingfri höst, med undantaget att jag fick handla second hand. Efter att det var slut har det inte blivit mycket nyshopping men desto mer second hand-shopping. Efter kloka samtal med goda vänner om konsumtion och annat har jag bestämt mig för att ta en helt shoppingfri månad nu i november när det gäller grejer till mig själv eller saker jag köper till barnen eller hemmet. Det gäller även mitt handlande på second hand, mest för att det ibland blir ett substitut för annan shopping vilket inte är meningen men också för att det har blivit lite av ett beroende och sådant vill man ju inte ha. Så på det viset är det. Ingen shopping förrän i december. Vill ni vara med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar