tisdag 20 november 2012

15 000 skäl

Idag har jag varit nere i Malmö och vänt. Mitt möte började inte förens på eftermiddagen och jag tog därför tåget ner och släppte därmed ut 15 000 gånger mindre koldioxid än vad flygresan hem gick på. På tågresan blev jag dock så fruktansvärt åksjuk och spydde två gånger på toaletten. Resterande tid på tåget fick bestå av att ringa mina ärenden istället för att maila eftersom jag uppenbarligen inte klarade av att sitta stirrandes framför datorn. När jag berättade om mitt äventyr för taxichaufffören skrattade han gott och sa "Ja se där, det är därför man flyger". My ass, tänker jag. Imorgon går jag och köper åksjuketabletter.

1 kommentar:

  1. Sorry, i det här fallet kan du skylla på dåliga gener. Har alltid problem att jobba med datorn på X2000.

    SvaraRadera