onsdag 3 oktober 2012

Sound of music-outfit

Jag bjudet på höst-outfit! En riktigt Sound of Music-inspirerad variant eftersom allt ser ut att vara (eller är) gamla möbeltyger.


Den här kavajen från Beyond Retro får mig i rätt höstkänsla. Nu har den i ett halvår legat och vänta på att jag ska sy i den där knappen som lossnade förra säsongen, och plötsligt händer det! Nu är den minsann återställd i sitt tjusiga forna jag. Fast jag har typ 5 favoritplagg till jag behöver behöver laga innan höstens garderob känns ok.

Jag försöker ta vara på de kläder jag har, se till att allt är funktionsdugligt när jag gör min bedömning om nya säsongsinköp eller ej. Jag resonerar som så att det inte gör något om vännerna ser min favorittröja ÄNNU EN GÅNG. För då är det ju verkligen min stil, mitt plagg, som ingen annan kan bära upp lika bra som jag (inbillar jag mig). Personligt på riktigt. Förstår ni vad jag menar?

Och när man ändå är inne på att lappa och laga så kan man ju sy något från scratch också för att få det riktigt unika. Som den här kjolen tillexempel.

2 kommentarer:

  1. Är det David som tagit de snygga bilderna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamenvisst! I en riktigt tjusig trädgård dessutom.

      Radera