söndag 21 oktober 2012

I ♥ MOTVIND

Här läste jag en fin liten artikel om billöst leverne ute på landet. Ingen motvind som stoppar dom inte.

Jag och maken är billösa sedan några månader tillbaka och vi har inte saknat bilen sedan dess överhuvudtaget. Å andra sidan var det inte något djärvt steg att göra sig av med den eftersom vi har väldigt bra kommunikationsmöjligheter där vi bor, cykelavstånd till både jobb och skola samt brist på parkeringsplats vid vår nya lägenhet. Dessutom har vi några goda vänner vi lånar bil av ibland om det kniper. Det tråkiga är att jag trots billöshet inte har ett dugg gott miljösamvete, främst pga att jag flugit ganska mycket på sistone. Nej det är dags att ta nästa steg nu, men vad och hur? Inte är jag i behov av en elcykel heller. Förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar