tisdag 1 januari 2013

En variant av återbruk

Gott nytt år till er alla! Hopas att ni har haft trevliga firanden. Våran lille Mille var tapper och höll sig vaken till halv ett. I höstas kände jag att jag ville köpa en snygg nyårsblåsa, helst på second hand. Men jag hittade ingen och ärligt talat orkade jag inte leta så noga heller. Hösten flög iväg och idag stod jag där i strunpbyxorna utan att veta vad jag skulle ta på mig. Så typiskt mig. Att vi är nyinflyttade och att alla kartonger med kläder inte är uppackade gör inte saken lättare. Vilka problem man gör sig. Det enda festliga jag visste var det var, var min tvådelade brudklänning. Den hänger nämligen i en klädpåse i källaren. Jag gick ner och plockade fram toppen från bröllopet. Så det fick bli en variant av återbruk på kvällens fest. Retro à la 2005. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar