fredag 3 augusti 2012

STHLM-Vårgårda

Jajamensan! Nu är det min tur att gå på semester. Jag har i veckor kräkts över alla semesterbilder och statusuppdateringar på FB eftersom jag själv är lika blek som i februari. Men nu är det alltså dags även för mig!

Jag är på väg till släkt och vänner i Vårgårda, och åker 1a klass med SJ för första gången. Sicken besvikelse när jag upptäckte att den enda skillnaden från 2a klass var fritt internet (som fungerar väldigt dåligt) och en polätt till en kaffeautomat. Vad är det breda, bekväma sätet? Vad är min DN? Var är gratis juice och frukt? Det finns ju inte ens en bistro där jag kan köpa mig mat...

När jag vrålhungring kl 17.07 steg på tåget och förstod att jag hade 4,5 h resa framför mig så skrev jag en desperat statusuppdatering för att folk skulle tycka synd om mig. (Nej, inga rofyllda semesterbilder kommer från mig inte!). Så på perongen i Skövde väntade min kusin och gav mig en matleverans! Åh så snällt!


Så kära SJ, för att vinna mitt tycke behövs lite mer. Jag vill ha fler fördelar av att resa med er än ett gott miljöhjärta. Inte minst när man reser mycket i tjänsten, då vill man alltid ha tillgång till internet oavsett vilken klass man åker i. Det finns ju t.o.m på flyg numera. Kom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar